Zespół Red Bulla na półmetku sezonu prowadzi w klasyfikacji generalnej obu mistrzostw świata F1 jednak jak wynika z dokładnej analizy jest także najszybszy na alei serwisowej.
Według doniesień serwisu Auto Motor und Sport po dziesięciu wyścigach sezonu średni czas postoju Marka Webbera i Sebastiana Vettela w alei serwisowej wynosił tylko 2,83 sekundy.„W drugiej części minionego sezonu byliśmy średnio o trzy dziesiąte sekundy szybsi niż Red Bull [w pit stopach]” wspominał Sam Michael, dyrektor sportowy McLarena. „Teraz sytuacja się odwróciła.”
Z analizy wynika, że drugą najszybszą ekipą na alei serwisowej jest Ferrari ze średnim czasem 2,9 sekundy a na trzeciej pozycji Mercedes z wynikiem 3,06.
Niemiecki magazyn zwraca także uwagę na to, że ekipa Red Bulla ustanowiła w tym roku pięć najszybszych pit stopów, włączając w to rekordowy w Malezji, kiedy to koła w aucie Marka Webbera zostały zmienione w 2,13 sekundy.
Co ciekawe Mercedes uważa, że jest w stanie zmienić koła jeszcze szybciej: „Na torze Nurburgring wykonaliśmy próbny pit stop w czasie 1,6 sekundy” mówił Ron Meadows, dyrektor sportowy z Brackley. „Oczywiście podczas treningów nie ma presji związanej z pit stopem podczas wyścigu.”
W drugiej części sezonu ekipom będzie jednak trudniej uzyskać tak dobre wyniki. FIA już pracuje nad systemem mającym zapobiec sytuacji z GP Niemiec, kiedy to Mark Webber ruszył ze stanowiska serwisowego z niedokręconym kołem, które ostatecznie odpadło i powaliło kamerzystę FOM.
Według doniesień ekipa Red Bulla na Węgrzech sama wyraziła chęć przetestowania nowego systemu, co miało kosztować jej kierowców około pół sekundy w alei serwisowej.
09.08.2013 09:54
0
Red Bull Racing w formule 1 ( stan na 28.07.2013r. ) Pierwsze zgłoszenie do wyścigu: 2005r. Obecny szef zespołu: Christian Horner Liczba tytułów mistrza świata konstruktorów: 3 Liczba tytułów mistrza świata kierowców: 3 Liczba wyścigów: 156 Liczba zwycięstw: 38 Liczba podium: 90 Liczba pole position: 49 Liczba najszybszych okrążeń: 35 Ostatnie zwycięstwo: GP Niemiec 2013 (Sebastian Vettel) Ostatnie pole position: GP Kanady 2013 (Sebastian Vettel)
09.08.2013 10:52
0
@ anansa skąd bierzesz te statystyki?
09.08.2013 11:32
0
Wyścig powinien odbywać się na torze ....... Akurat jak dla mnie rekordy podczas pit-stopu nie robią wrażenia . FIA powinna wprowadzić minimalny czas pit-stopu na poziomie 5 s., a nie czekać aż dojdzie do jeszcze poważniejszego w skutkach wypadku
09.08.2013 12:22
0
@3 To wróćmy do opon z sezonu 2005. Znieśmy obowiązkowy postój. Tylko czy to ma sens ? Cała zabawa polega na tym, że dzięki zmianom opon może dość do niespodzianek. To jest piękne. Umożliwia to różne koncepcje. A cel wyścigu jest jeden. Przejechać dystans w jak najkrótszym czasie. Jak tego dokonują ekipy nie powinno być obiektem narzekań tylko podziwu.
09.08.2013 12:56
0
Popatrzyłem nerwowo na tytuł Red Bull. Od Węgier nerwowo co godzinę zaglądam, czy Red Bull wybrał następcę Webbera. Mówili (ci z RB) że podadzą tuż po rozpoczęciu przerwy, a tu masz babo placek, drugi tydzień mija.
09.08.2013 15:29
0
2. TaZu Zachowuj się jak na profesjonalistę przystało... żart)) Poszperaj, to też posiądziesz wiedzę @Ananas'a.
09.08.2013 16:17
0
Vettel i RBR to najgenialniejsze połączenie w historii F1. Wspaniały bolid, aczkolwiek nie najlepszy w stawce z zapleczem świetnych inżynierów, i ludzi od zmienienia opon. W połączeniu z Niemiecką precyzją, konsekwentnością na torze i fenomenalnym talentem Vettela, daje cudowne wyniki w postaci CZTERECH MISTRZÓW POD RZĄD. W E L T M E I S T E R !!! Btw. polecam hejterom napić się RedBulla :D Co prawda napój dla elit (5zł - 250ml), ale raz możecie sobie na niego pozwolić, i będziecie przy okazji wspierać słuszną sprawę w F1.
09.08.2013 16:40
0
Hohenzollern zastanawiam co Cię tak podnieca w PRZECIĘTNIAKU PALUCHU ,może Ty kochasz inaczej.
09.08.2013 18:17
0
4 PanPikuś Widzisz , pisząc że wyścig powinien odbywać się na torze , chodzi mi o to , ze tak samo jak mamy maksymalną prędkość w alei serwisowej , podobnie powinno się wprowadzić min. czas postoju , aby uniknąć latających kół jak w przypadku Webbera oraz innych możliwych przypadków wynikających z nadmiernego pośpiechu przy ich wymianie . Akurat dłuższy postój przy wymianie kół znacząco nie wpłynie na czas wyścigu , a jednak poprawi bezpieczeństwo .
09.08.2013 19:20
0
@9 Dobra, przyznaje rację idei, ale wydaje mi się, że Twój misterny plan poszedłby na łączkę. śmiem wątpić, aby w sporcie gdzie są wywane miliony żeby zyskać 0,1 sekundy, zespoły zechciały marnotrwać czas na sprawdzanie. Owszem zwoliniliby tempo zmiany opon. Jednak wprowadziliby jakieś nowinki jak każdorazowa zmiana przedniego skrzydła w zależności od etapu wyścigu, albo coś innego. Na pewno by nie czekali i szukali czy wszystko jest dobrze. Swoją drogą powrót tankowania byłby lekarstwem na takie niebezpieczeństwa związane ze zbyt niedokładnym przykręcaniem opon. Tyle, że wraca problem cieknącego łatwopalnego płynu.
09.08.2013 21:43
0
Najważniejsze, aby pitstopy były bezbłędne. A o tym McL zapomniał w zeszłym roku, mimo iż byli najszybsi. Czasami ryzyko nie jest wskazane. Lepiej te 0,5-1 wolniej, aniżeli przeplatanie rekordów z błędami... ;)
10.08.2013 20:48
0
_____________1.6s - WELTMEISTER dla mechaników. Mam nadzieję że Sebastian dobrze wypoczywa a po wakacjach pewnie pojedzie po CZWARTEGO MISTRZA ŚWIATA.
11.08.2013 07:27
0
vicek vega jak tam chytra maumnia z radomia sie ma?
11.08.2013 09:34
0
Dobra robota ze strony Red Bulla i oby tak dalej
17.08.2013 11:28
0
Red bull jest super
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się